Monday, October 1, 2018

ბიზნესის უნარ-ჩვევების განვითარების წრე "ჩვენი ოჯახი"

       წ რ ე      „ ჩვენი    ოჯახი“  
ახალისოფლის  საჯარო  სკოლის  ll-ა კლასში, ოქტომბრის  თვეში  მუშაობას  იწყებს ბიზნესის უნარ-ჩვევების განვითარების  წრე    „ჩვენი   ოჯახი“
               პროგრამის  მიმოხილვა
                       ჩვენი   ოჯახი
„ჩვენი ოჯახი“  ინტერდისციპლინური  სასწავლო პროგრამაა, რომლის მიზანია მოსწავლეებში სამეწარმეო აზროვნების ხელშეწყობა, სამეწარმეო აზროვნების ხელშეწყობა და დასაქმებისტვის მზაობის უნარების გან-ბა. პროგრამა უზრუნველყოფს მოსწავლეებში  სოციალური მეცნიერებების საბაზისო საფეხურის სტანდარტებით  გათვალისწინებული უნარების ჩამოყალიბებას. მასში  გათვალისწინებულია შემდეგი კონცეფციები: ოჯახის საჭიროებები და სურვილები, ოჯახის წევრთა შრომითი წვლილი ოჯახის კეთილდღეობაში;  ოჯახის მიერ საქონლისა და მომსახურების ყიდვის დაგეგმვა.
პროგრამა ხორციელდება სპეციალური სასწავლო მასალების ნაკრების გამოყენებით და მოიცავს ხუთ 45 წუთიან  და 1 შემაჯამებელ გაკვეთილს.
წრეში  გაწევრიანებულია  24  მოსწავლე.
  პროგრამის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები შეძლებენ:
.  აღწერონ ოჯახებს შორის მსგავსებები და განსხვავებები;
. მოახდინონ საჭიროებების და სურვილების კლასიფიკაცია;
. აღწერონ სამუშაოები, რომლებსაც ადამიანები ასრულებენ;
. გაანალიზონ საკუთარი უნარები, რათა განსაზღვრონ ოჯახში პირადი წვლილის შეტანის გზები;
.  დაადგინონ საქონელი და მომსახურება, რომელსაც ადგილობრივი ბიზნესები აწარმოებენ.
. ახსნან მეწარმეობის ერთ-ერთი მახასიათებელი, კერძოდ, საჭიროებების ან/და სურვილების დაკმაყოფილება.
   
              წრის მუშაობის გრაფიკი
თარიღი                                                             თემა
20. 10. 2017 წ.     „ ჩვენი  ოჯახი“                                     
27. 10. 2017 წ.  „ ჩვენი ოჯახის საჭიროებები  და  სურვილები“
03. 11. 2017 წ.     „კარგი  სამუშაო“                                                
17. 11. 2017 წ.      „ბიზნესი ჩვენს უბანში“
24. 11. 2017 წ.     „ჩვენი ახალი ბიზნესი“                                              
08. 12. 2017 წ.     შემაჯამებელი  გაკვეთილი.

წრის წევრების  სახელობითი სია

1.ანთაძე       გეგა.
2.ბალაძე     ნინი.
3.გურგენიძე    ელენე.
4.დუმბაძე       სანდრო.
5.თედორაძე   ნინი.
6.თედორაძე   ელენე.
7.მახარაძე      მარიამ.
8.ნაკაშიძე      გიორგი.
9.ოყროშიძე   მარი.
10.პატარიძე   დაჩი.
11.პატარიზე  მარიამ.
12.პატარიძე   ანასტასია.
13.სურმანიძე  ელენე.
14.ფარტენაძე  ლიზი.
15.ფუტკარაძე   ხატია.
16.ფუტკარაძე   დავით.
17.შარაძე          მარი.
18.შავაძე         მარიამ.
19.შოთაძე      დეა.
20.ძნელაძე    თენგიზ.
21.ძნელაძე    ანასტასია.
22.ჭულუხაძე  მარი.
23.ვალიევა     მაშალა.
24.დოლიძე   ანდრია.

                        წრის  ხელმძღვანელი:  მაია   ფევაძე.






       მოსწავლის    შეფასება.
წრის  მუშაობაში მონაწილე  მოსწავლის  სახელი და გვარი  ----------------     -------------------------

1.იცოდით  თუ არა წრის „ჩვენ  თვითონ“ მუშაობის  შესახებ?
         დიახ.                                    არა.
2.საინტერესო  იყო  წარმოდგენილი  თემები?
         დიახ.                                   არა.
3.სახალისო  და  მრავალფეროვანი  იყო  აქტივობები?
         დიახ.                                   არა.




     მშობლის      შეფასება.
მშობლის  სახელი  და   გვარი --------------     ----------------------

1.იყავით   თუ არა  დროულად   ინფორმირებული  წრის  „ჩვენ  თვითონ“  მუშაობის   შესახებ?
               დიახ.                             არა.
2. წრის  საქმიანობა,  თემები  მორგებული  იყო  მოსწავლეთა  ინტერესებზე  ეხმარებოდა  ცოდნის  გაღრმავებაში?
              დიახ.                            არა.

3 . შექმნილი  იყო  კეთილგანწყობილი  გარემო?
             დიახ.                           არა.
4. მოსწავლეებისათვის  აქტივობები  საინტერესო  და  მრავალფეროვანი იყო?
            დიახ.                          არა.
5. რატომ  იყო  სასარგებლო  წრის  მუშაობა  თქვენი  შვილისთვის,  რა  ისწავლა  თქვენმა  შვილმა  წრის  მუშაობის  დროს?

პირველი სამუშაო შეხვედრა

დღეს 2017 წლის 20 ოქტომბერს  მე-2-ა კლასში  ჩატარდა ბიზნესის უნარ-ჩვევების  განვითარების წრის „ ჩვენი  ოჯახი“ პირველი მეცადინეობა თემაზე  „ჩვენი ოჯახი“, რომლის მიზანი იყო:
მოსწავლეებმა
  . დაინახონ მსგავსებები და განსხვავებები ოჯახებს შორის.
 . გააცნობიერონ ოჯახის  თითოეული წევრის  მნიშვნელობა და   
  წარმოადგინონ ოჯახი, როგორც უბნის შემადგენელი ნაწილი.
სამუშაოს დასრულების შემდეგ 
მოსწავლეებმა აღმოაჩინეს, თუ  რით  ჰგვანან და განსხვავდე-
ბიან ერთმანეთისაგან ოჯახები და  როგორ  შეუძლიათ  ოჯახის ძალიხმევით, თავიანთი საცხოვრებელი  არეალი უკეთესი გახადონ.
მოსაწავლეები  ინტერესით  და ხალისით ასრულებდნენ  დავალებებს.
                        წრის  ხელმძღვანელი:  მაია  ფევაძე.



მეორე სამუშაო შეხვედრა


27.10 2017  
თემა "ჩვენი ოჯახები, საჭიროებები და სურვილები"
მოსწავლეებმა დავალებები შეასრულეს წრის სამუშაო რვეულებში, გაიმართა დისკუსია, გაარჩიეს რა არის საჭიროება და რა სურვილი. ჩამოაყალიბებს საერთო და განმასხვავებელი ნიშნები.



მესამე სამუშაო შეხვედრა

3.11.2017
თემა "კარგი სამუშაო"
მოსწავლეებმა იმუშავეს პოსტერზე, სამუშაო რვეულებში, გაიგეს ახალი ტერმინები: ბიზნესი, საწარმო, მეწარმე, შემოსავალი, სამუშაო.
სამუშაო შეხვედრა იყო მხიარული და საინტერესო

მეოთხე სამუშაო შეხვედრა

17.11.2017
თემა "ბიზნესი ჩვენს უბანში"

მოსწავლეებმა იმუშავეს რუკაზე, განსაზღვრეს ბიზნესის ადგილები ქალაქში, გაეცნენ სიმბოლოებს.

სამუშაო შეხვედრა იყო ხალისიანი და საინტერესო.

   მეხუთე სამუშაო შეხვედრა
   
    24.11.2017

    თემა:  „ჩვენი  ახალი  ბიზნესი“
     მიზანი
მოსწავლეები შეძლებენ:
      *აღწერონ  მეწარმოების  ერთ-ერთი  ძირითადი
        მახასიათებელი-საჭიროებების თუ  სურვილების
        დაკმაყოფილება.
        *ინფორმაციის ანალიზი, შემოქმედებითი აზროვნება:
        *მოსმენა და უკუკავშირი.

     მოსწავლეები  აქტიურად ასრულებდნენ  დავალებებს,  ყურადღებით  უსმენდნენ  მასწავლებელს.
             

შემაჯამებელი სამუშაო შეხვედრა
    
   
       8  დეკემბერს  ჩატარდა ბიზნესის უნარ-ჩვევების განვითა-რების წრის „ჩვენი ოჯახი“ მეექვსე შემაჯამებელი მუშაობა.
      წრის მიზანი იყო:
     განხილული თემების გახსენება და ერთმანეთთან                        დაკავშირება;
     ნასწავლი ტერმინების გამეორება.
 რესურსი:
     დაფა, სახელმძღვანელო, პოსტერი, სამუშაო რვეული, მასწავლებლის მიერ შედგენილი ტესტი, მოსწავლის შეფასების რუბრიკა, სერთიფიკატები.
       წრის მუშაობა იყო საინტერესო და აქტივობებით დატვირთული, მოსწავლეები ხალისით იყვნენ ჩართულები წრეობრივ მუშაობაში.
       სამუშაოს დასრულების შემდეგ შეავსეს შეფასების რუბრიკა და გადაეცათ   სერთიფიკატები.
   

                                                                                    თარიღი ------------------------------------
                       სახელი და გვარი ---------------   -----------------------  
                                 ტ ე ს ტ ი

 1.   დაწერე ადამიანთა საჭიროებები------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 2.   სურვილები-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 3.    ნახატი რომელიც გვეხმარება გზის გაკვლევაში ---------------
 4. სადაც მზადდება ან იყიდება საჭირო და სასურველი ნივთები,არის  -------------------
5.  ის მუშაობს საავადმყოფოში, წამლისთვის წერს დანიშნულებას  ----------------------
6.   ის მიეშურება იქ სადაც ხანძარია, იბრძვის სიცოცხლის გადასარჩენად ----------------------------
7.    საქმე რომელიც უნდა შესრულდეს ---------------------------
8.    ნივთები რომლებიც შესაძლოა ვიყიდოთ და გავყიდოთ.
         ------------------------------------
9.  ლექსოს ჰქონდა  55 თეთრი, მან 13 თეთრად იყიდა ფანქარი. რამდენი თეთრი დარჩა?
        ა. 12                 ბ. 9                     გ. 42                    დ. 67 

დ  ა  ა  კ  ა  ვ  შ  ი  რ  ე
საჭიროება                                                        სურვილი
პური
მანქანა
შარვალი
წყალი
ხილი
სათამაშო
ვიოლინო
გიტარა
ფეხსაცმელი


















No comments:

Post a Comment